Ett tidsfördriv att dö för

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 20:05

Vad är egentligen det för uttryck? Den är puts väck! Kom att tänka på det bara och började såklart undra varifrån det kommer. Vem kom på det? Visst låter det konstigt när man tänker efter vad varje ord betyder för sig. Och väck!!! vad betyder det egentligen. Används det överhuvudtaget?


Jag bara undrar!


/M

Av Maria - 29 november 2009 19:53

Hej och hå idag har varit en aktiv dag. Började med att jag steg upp sju och åt en liten lätt frukost för att sedan gå stavgång med grannfrun 8 km. Det är 1,5 timmes träning och terapi. Både billigare och nyttigare än psykolog. (Då menar jag nyttigare ur hälsosynpunkt).


Hemma så bytte jag halva outfiten och packade väskan för att åka till badhuset med små monstren (och stor monstret). Mycket lyckat måste jag säga.


Väl hemma och med lunch i magen satte jag en deg på jäsning, inspirerad av Emma, och bakade en omgång med bullar. Ivrigt påhejad av gubbar och ungar. Vi ringde våra grannar som kom förbi på en fika- och lekeftermiddag.


Nu sitter jag här och fördriver tiden. På TV är det El Classico som visserligen är intressant, men jag orkar inte engagera mig 90 minuter.


Har adventspyntat lite så nu har vi stjärnor i fönstret och belysning på balkongen.


Ska försöka ta en bild och lägga upp på vår innergård med alla ljusslingor för det är supermysigt.


/M

Av Maria - 28 november 2009 22:24

Varje år hör man människor som tycker att det går fortare och fortare, men jag kan berätta hem hemlis. Tiden går exakt precis lika fort/sakta varje år. Visserligen kan advent skilja en vecka, men det är ungefär samma tid varje år.


Jag gillar balkongbelysningarna på vår innegård. Det är mysigt att titta ut och se massa smålampor som lyser överallt. Själv ska jag försöka få upp vår i morgon.


Ska även baka bullar i morgon, inspirerad av kusin Emma.

Av Maria - 27 november 2009 22:20

Igår fick äntligen våra små vaccinerat sig. Det verkar ha gått bra utan biverkningar. Nu är det bara att vänta på sin egen tur då, men det lär väl bli dags i februari när säsongen nästan är över.

Idag blev jag uppringd av en telefonsäljare som ville sälja på mig en ny mobiltelefon. Eftersom jag faktiskt funderat på att köpa en ny så tänkte jag att jag kan lyssna och höra vad han har att erbjuda. På lunchen sprang jag därför iväg till Telia för att se hur de olika telefonerna ser ut och känns i handen. Har dock inte bestämt mig för något än, men jag skulle få betänketid till på måndag.


Nu på kvällen har vi haft besök från Töcksfors. Vi har ätit fajitas, druckit lite öl och pratat om allt möjligt. Det var kul och jag hoppas dom vill komma tillbaka nån gång.


Nu sitter vi och gäspar framför varsitt media. Jag vid datorn och maken framför text-tv (hans favorit faktiskt).


Sen är det snart dags att krypa till kojs. Så skönt när man vet att man slipper stiga upp kl 6 i morgon.


Tja!

/M

Av Maria - 26 november 2009 22:14

Nämn något som gjorde dig glad igår: en komplimang om mina jeans

Vad gjorde du kl 08 imorse: loggade in på jobbdatorn
Vad gjorde du för 15 min sedan: skrev på FB

Det sista du sa högt: ska bara...
Det senaste någon sa till dig: gå och lägg dig nu

Vad har du druckit idag: kaffe, te, juice, vatten
Vad var det senaste du åt: skorpa
Vad var det senaste du köpte: strumpbyxor och strumpor
Vad är det för färg på din ytterdörr: träfärgad
Vad är det för väder hos dig nu: stjärnklart
Godaste glassmaken: polkagris eller kola

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: självklart
Sover du tungt: alldeles för sällan
Drömmer du mardrömmar: väldigt sällan
Trivs du med ditt jobb: ja det är kul, men inte drömjobbet

Favoritklädsel: rockigt klassisk (det är vad jag strävar efter)
Favoritlåt just nu: Because of you - Kelly Clarkson
Vad ser du om du tittar till höger: en vägg med tavla över San Fransisco och genom fönstret ser jag Globen som idag är lilarosa
Vad gör dig glad just nu: komplimanger

Vad ska du göra härnäst: borsta tänderna och gå och sova

Höger eller vänsterhänt: Höger, men äter med bestick som en vänsterhänt
Humör just nu: trött
Favoritgodis: salt saltlakrits
Kläder just nu: jeans, t-shirt och flufffleece
Sommarplaner: bygga stuga
Hur många kuddar sover du med: 2

Spelar du något instrument: tyvärr inte
Morgon eller nattmänniska: morgon
Vad är viktigast för dig: trygghet
Är du kittlig: kanske
Snarkar du: när jag är förkyld eller gravid
Stjärntecken: stenbock
Äckligaste insekten: kackerlackor
Längtar du mest efter just nu: helgen



Av Maria - 24 november 2009 22:02

En del tenderar att dra saker till det yttersta.

  

Bild från www.orange.co.uk

Ett fotbollsfan i själ, hjärta, hår, hud och ... vem vet var mer...


/M

Av Maria - 24 november 2009 21:41

Förra veckan fick jag en fråga via mail av en kollega. Jag svarade och förklarade vad som händer och i vilken ordning saker och ting sker.

Idag fick jag ett mail till från samma person. Idag stod det:

"Detta är fortfarande inte klart!!!! 

Vad händer?"


Jag höll på att gå i taket och även min kollega som också fick mailet. Somliga verkar faktiskt inte veta hur de ska hantera mailen och förstår inte hur vissa symboler uppfattas. Det fanns ingen avtalad tid att det skulle vara klart ett visst datum så jag förstår inte var, fortfarande, kom från.


Men då jag är en ganska sansad person så skrev jag först ett argt mail, för att få ur mig alla hårda ord, och sen skrev jag istället ett halvspydigt, men väldigt sansat svar där jag förklarade för henne, igen, i vilken ordning saker och ting sker.


En del borde fan gå skrivkurs!!!!


/M

Av Maria - 23 november 2009 22:10

Såhär ser min bakgrundsbild ut som jag har på skrivbordet på datorn.    En härlig bild på mig och pappa för drygt 30 år sedan. Bakom mig ser man min storebrors ben skymta.


Till höger ser man mina gadgets. Väder, kalender, klocka och bildspel. På bildspelet visas just där en bild på min dotter.


/M.



Ovido - Quiz & Flashcards