Ett tidsfördriv att dö för

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Bilar, London och semester!

Av Maria - 11 augusti 2011 00:06

På lördag har vi bestämt med en kompis att vi ska gå på bio med barnen. Vi ska se Bilar 2 och jag tyckte att ettan var ganska kul. Sen var det en kollega som berättade att hon hade varit på den. Den verkade så dålig när hon berättade, och även hon tyckte det, att jag tappade sugen. Jag erbjöd istället David att gå och han sa okej. Så då får jag vara hemma med J istället. Eller så går hon och jag på nån annan film.


London står i lågor. Jag och mamma ska dit på semester om en dryg månad. (Weekend) så jag hoppas det har löst sig tills dess. Hörde några tjejer som de intervjuade idag på radion som tyckte att det var häftigt och att de minsann skulle visa politikerna att de inte tänkte ge sig. Hoppas dom fattar vem som står för notan sen när det ska städas och byggas upp igen. Antagligen inte! Sånt gör mig förbannad!


Jag ser fram emot vår semester. För snart två år sedan gjorde vi en semestertripp till Kanarieöarna i januari. Till vintern gör vi en nästan likadan. Jag ser fram emot den och visar lite bilder från förra.

   Vä: Överst:Undervattensbild på Julie och David, Gustav på flygplatsen, Gustav utklädd till Lilleskutt, bamseklubben,

Vä:underst: familjen på promenad och Julie åker vattenrutschkana!


/ML

 
 
Mia

Mia

16 augusti 2011 10:40

Vilka härliga bilder från förra semestern. Visste inte att man kunde klä sig som Bamse & co. Världens sötaste lille Skutt! :-) Blir också sugen på en utlandssemester, men vi funderar på att spara lite mer och åka till Thailand nästa vinter i stället. Vi får se.

Vill också se bilar 2. Faktiskt. Jag kan inte tänka mig att Oskar inte skulle gilla den. Vad tyckte Gustav?

http://miamajsan.bloggplatsen.se

Maria

16 augusti 2011 17:52

Gustav tyckte att filmen var jättebra. Fast David sa att den är gjord för 3D vilket dom inte såg, så gör det om du ser den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 12 april 2012 21:33

Våren är på väg äntligen! Efter en kall början på april verkar det som att det äntligen blir lite mildare temperaturer. Jag har kommit igång med springandes igen ordentligt och sprang premiärmilen den 25 mars. Inga världsrekordtider men 1:05 är jag n...

Av Maria - 27 februari 2012 13:30

Längtar efter våren och bättre underlag. Visst går det att springa i snö, men det är rätt så halkigt. Ska se om jag orkar ta en kort runda i morgon på lunchen. Skulle varit i full gång med mitt träningsprogram nu, men sjukdomar har stoppat den mest t...

Av Maria - 8 februari 2012 21:06


    Nu när det är lite kallare ute är det härligt att titta på några veckor gamla bilder och minnas solen och värmen. De som träffar mig påstår att jag har solbränna kvar, men det känns ju inte så direkt. Färgen har runnit av, men minnena finns ...

Av Maria - 31 januari 2012 20:19


Benen har fått vila länga nog nu. Jag läntar efter att får röra på dom. Tog en runda i söndags. Satte på broddar på skorna. Skorna väger 200 gram, broddarna 350. Det var som att springa med betongklumpar på fötterna. Varje steg var tungt! 4 km blev...

Av Maria - 25 januari 2012 21:28


  Den 6 januari rester vi från Arlanda till Kanarieöarna för en semester på två veckor. Det har varit två härliga veckor med sol, bad, god mat, bamseklubb, träning och familjetid. Jag skulle gärna göra detta en gång i månaden, men det går ju likso...

Ovido - Quiz & Flashcards