Ett tidsfördriv att dö för

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 31 december 2009 15:38

Summering av 2009


Det har hänt mycket under året som har gått. I alla fall i mitt liv. Jag försöker summera året, men kan inte riktigt göra det. Jag vill gärna säga att 2009 har varit ett riktigt skitår, men det är bara för att det hänt så mycket tråkiga saker på slutet. Jag ser fram emot att lägga året bakom mig i alla fall. Jag skulle inte vilja återuppleva just det här året, även om jag kunde.


KARRIÄR: Jag avslutade min föräldraledighet och började jobba i februari. Fick nya arbetsuppgifter som varit roliga. Dock tycker jag nu att det börjar bli lite enformiga, men vet att det kommer ske förändringar under våren så jag håller tummarna och hoppas på bra förändringar.

PENGAR: Vi har inte haft överflöd men heller inte saknat pengar. Då har vi trots allt gjort en del saker under året som att brädfodra stugan, satt in skjutdörrsgarderober i sovrummet. Men, mer pengar önskar man väl alltid att man hade!?

KÄRLEK: Kunde ha varit bättre under året. Det har inte direkt varit dåligt, utan bara varit. Att ha två små barn, bygga hus hela sommaren och sen ha en man som jobbar borta i stort sett hela hösten sätter sina prov på relationen. Mer gemensam tid är det som behövs.

FAMILJ: Har förlorat två älskade familjemedlemmar. Mormor, 81 år, som gick bort i september. Pappa, 61 år, som gick bort bara dagarna efter mormors begravning i början av oktober. Saknar dom oerhört mycket båda två.- varje dag. Har verkligen lärt mig att inte ta någon för givet.


HÄLSA: Har varit väldigt frisk under året som har gått. Vad jag kommer ihåg har jag varit förkyld 3 gånger. En gång under semestern, en gång under hösten och så lagom till jul såklart. Annars har jag klarat mig från sjukdomar.

Kom igång rätt bra med löpträning under sommaren och har faktiskt gått ner fem kilo. Jag hoppas kunna komma igång igen när min man nu slutar jobba utomlands.


VÄNNER: I år har de sista i vänkretsen blivit föräldrar. Två små tillskott har det blivit under året  - en pojke och en flicka.  

Vi har träffats, tjejgänget, någon gång och mitt löfte för 2010 blir att hålla bättre kontakt med alla.


SPEL: Har inte haft nån tur i spel under 2009 varken i Triss eller Lotto. Fortsätter min lilla lottorad under 2010 får vi se om turen vänder.




Mina förväntningar på 2010.


- Inför 2010 hoppas jag att det blir som jag förväntar mig på jobbet. Vad det är ska jag berätta om det blir så.

- Jag hoppas och tror att vi kommer ha pengar så vi klarar oss och även kan unna oss lite roligt nån gång.

- Vi ska träffa familjen mer och jag hoppas jag slipper vara med om en begravning på många år.

- Ser fram emot ett friskt år och jag ser fram emot att få komma igång med träning igen så snart det blir barmark ute. Gärna innan. Ska till sälen i mars så det blir väl bra att börja då.

- Jag hoppas få träffa mina vänner flera gånger under året som har gått. Både kortare och längre besök här och där. Jag vet i alla fall en ny bebis som kommer under året.

- Jag hoppas självklart, som så många andra, att jag vinner lite pengar nästa år. Jag är inte girig, men bara lite grann så vi kan flytta till ett hus i Stockholm. Mannen vill inte för han tycker vi kommer så långt från stan då.


Så summa summarum hoppas jag på att 2010 ska bli ett år då jag får vara frisk, träffa mina vänner och min familj mycket och vinna pengar så vi kan flytta till ett hus. (detdär med hus kommer och går lite, så om en månad kanske jag inte vill det längre)

Hoppas det inte är för mycket begärt!


Jag hoppas vi ses i nästa decennium!


Gott Nytt År!


/Maria

Av Maria - 30 december 2009 15:01

...24 grader var det i morse. Det, mina vänner, är kallt. Men med en blå himmel är det ockås strålande vackert.


Igår var en jobbig dag, men idag känns det bättre. Jag avslutade gårdagen med en liten roadtrip till Gardemoen för att hämta upp min käre man som kom med flyg från London. Jag försökte desperat få med mig någon på resan, men det var ingen som kunde. (Fast jag frågade bara en person så jag var nog inte SÅ desperat). Det gick bra att köra ensam, och jag var ju faktiskt bara ensam halva vägen.


Idag har vi varit ute i ca 30 minuter. Sen blev det för kallt för småttingarna så dom ville gå in. Dessutom var det lunchdags. "Jag vill inte ha spagetti med köttfärssås idag igen!" sa grabben. MEn det blev det. Jag kan väl inte hjälpa att vi blev bjudna på det igår när jag hade planerat det idag. (Sen tycker jag själv att det är väldigt gott också).


Snart fyller jag år, fast det är inte förrän nästa år, men snart.


C U Soon!


/M



Av Maria - 29 december 2009 15:49

För två månader sedan var jag i Töcksfors för pappas begravning.

Tiden går för fort, men också för långsamt. Ibland önskar jag jag kunde vrida tillbaka tiden och ibland att jag kan snabbspola den framåt. Det sägs att tiden läker alla sår. Vissa dagar känns det inte som att det är sant, vissa dagar känns det som att hjärtat ska gå sönder. Andra dagar känns det som att... det är som det är. Oavsett dag så går ju livet vidare och oavsett dag så finns pappa i mina tankar.


/Maria

Av Maria - 29 december 2009 15:37

Utsikt söderut från mammas hus på vår fina stuga och sjön som glimtar mellan husen.  

Av Maria - 28 december 2009 14:08

Liksom årets julkalender (som jag såg eftersom jag har barn) så har vi även hjältar i familjen. Idag körde postbilden fast i snön utanför vårt hus, så min mamma fixade hjälp så hon blev uppdragen därifrån.

Det var spännande så jag och grabben var ute och tittade på när traktorn bogserade upp postbilen ur diket.

  


Tänk att det är lite action även på landet!


/M



Av Maria - 27 december 2009 21:05

någon som vet vad det blev?



Av Maria - 26 december 2009 21:54

... hade fallit under natten. Häääärligt! Fast att skotta uppfarten var inte lika härligt. Vi delade visserligen på bördan jag, mamma och brorsan. Även lillgrabben och brorsans tjejs ungar hjälpte till lite de också, även om de mest lekte i snön och grävde gångar i drivorna.


Kan inte minnas att jag sett så mycket snö i Töcksfors på många år. Förra vintern var det tydligen mycket, men då kom snön sent och vi var inte här då. Hemma i Stockholm var det mycket snö redan före jul och jag undrar hur det ser ut där nu.


I morse var det -3 grader och snöade, nu när vi kom hem var det -13 grader och klar himmel. Tycker det gnistrar så fint i snön när det blir kallt.


Jag har tagit några bilder idag, så jag ska se om morsan har en USB kabel så jag kan lägga upp lite snöbilder på bloggen i morrn.


Ciao!


Av Maria - 25 december 2009 23:07

... igen på något sätt när man kommer hem till sina föräldrar. Hur man än försöker så kommer man inte undan. Visst hjälper man till mer och sköter sig själv på ett annat sätt, men hemma hos mamma är alltid "hemma" på riktigt.


Idag har jag åkt kälke med barnen. Shit va kul det var. Har nog varit en fegis de senaste åren, för nu när jag är ensam här så måste jag ju. Det var roligt och jag ramlade av flera gånger så grabben skrattade och sa "En gång till mamma", "gör det igen". Lillan tyckte inte om att vara ute. Ville bara bli buren och åka nerför backen. Uppför var lite läskigt för det kändes nog som hon skulle ramla baklänges. Hon hade visserligen lite feber idag också, så det kan ju bero lite på det. Men när hon väl somnat och fick sova några timmar så kvickande hon till. Nu på kvällen var hon i sitt esse och satt och skålade med gubbarna och flinade och gjorde grimaser. Lik mamma, men söt ändå.


Själv glömde jag ta med nässpray så jag höll på att bli tokig av täppt näsa. En sån härlig känsla när vi kom hem och det släppte. hoppas denhär förkylningen släpper snart.


Hej sålänge,


M

Ovido - Quiz & Flashcards