Ett tidsfördriv att dö för

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Våren på väg

Av Maria - 12 april 2012 21:33

Våren är på väg äntligen! Efter en kall början på april verkar det som att det äntligen blir lite mildare temperaturer. Jag har kommit igång med springandes igen ordentligt och sprang premiärmilen den 25 mars. Inga världsrekordtider men 1:05 är jag nöjd med. I mars 2011 hade jag aldrig sprungit en mil ens, så ser man till det så är det verkligen framsteg. En annan bonus som löpningen fört med sig är att omfånget minskat. Jag märkte det av en slump när jag tog på en skjorta som helt plötsligt var rätt så stor i armarna, där den hade varit tajt innan. Ā fram med måttbandet och till min förvåning (och glädje) hade midjemåttet minskat hela 8 cm på 6-7 månader. Det märks dock inte mycket på vågen, men helt ärligt spelar det mindre roll.Idag blev det en runda på 6,5 km i 6,20 tempo. Fick sånt håll efter 2-3 km som blev lite bättre, men släppte inte helt. Det var lite jobbigt men jag bet ihop. På lördag ser jag fram emot ett långpass.Tror verkligen att jag fått mer energi nu när våren äntligen verkar vara på väg!/ Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 februari 2012 13:30

Längtar efter våren och bättre underlag. Visst går det att springa i snö, men det är rätt så halkigt. Ska se om jag orkar ta en kort runda i morgon på lunchen. Skulle varit i full gång med mitt träningsprogram nu, men sjukdomar har stoppat den mest t...

Av Maria - 8 februari 2012 21:06


    Nu när det är lite kallare ute är det härligt att titta på några veckor gamla bilder och minnas solen och värmen. De som träffar mig påstår att jag har solbränna kvar, men det känns ju inte så direkt. Färgen har runnit av, men minnena finns ...

Av Maria - 31 januari 2012 20:19


Benen har fått vila länga nog nu. Jag läntar efter att får röra på dom. Tog en runda i söndags. Satte på broddar på skorna. Skorna väger 200 gram, broddarna 350. Det var som att springa med betongklumpar på fötterna. Varje steg var tungt! 4 km blev...

Av Maria - 25 januari 2012 21:28


  Den 6 januari rester vi från Arlanda till Kanarieöarna för en semester på två veckor. Det har varit två härliga veckor med sol, bad, god mat, bamseklubb, träning och familjetid. Jag skulle gärna göra detta en gång i månaden, men det går ju likso...

Av Maria - 16 oktober 2011 14:55


  Gustav har börjat spela fotboll i ett lag. Han tycker det är roligt och lillasyster vill också vara med. Hon säger att hon också varit på fotbollsträning eller match när det egentligen är Gustav som har spelat.   För några helger sedan gjorde ...

Ovido - Quiz & Flashcards